A sokszínűség testet ölt
Kétszer fordult a fotós-időszámítás évkereke a 99-es pályázat bemutatója után. Az országos aktfotó kiállítás megnevezés aktfotó biennálévá nemesedett a képkészítők tudatában az elmúlt huszonnégy hónap alatt.
A tizenhatos és a huszonkilences – reméljük – szerencseszám a szentesi, de inkább a hazai aktfotózás történetében. Tizenhatodik alkalommal hirdette meg a Szentesi Művelődési Központ és a helyi Fotókör a huszonkilenc éve elindított sorozat újabb pályázatát és a legjobbak tárlatát. Ma már nem kérdőjelezi meg senki: sem a helyszínt, sem az aktfotózás műfaji függetlenségét, az emberi test őszinte feltérképezését és az alkotások bemutatását.
A szigorú, három grácia – Jung Zseni, S. Faragó Gyöngyi és Vékás Magdolna fotóművészek vállalták: nem a női gyengédség vezérli őket zsűrizés közben, a fotók minősítésekor. Értékeket sorakoztatnak egymás mellé a rangsorolás közben. Nemcsak a formai megoldás a mérce, hanem a tartalom nagyon fontos szempont a minősítés során. A legújabb fotós-törekvések is helyet kapnak a kiállításon és a klasszikus megoldások is ránk köszönnek a paravánokról, mert a valódi érték csak a sokszínűség tükrében mutatja meg az igazi arcát.
Fontosak lehetnek az összegzések és a pályázat adatai. Melyik évben, mennyi fotó készült a már hagyományos bemutatóra és a nézők száma sem elhanyagolható! De vajon hogyan lehet regisztrálni azt az élményt és örömet, amit a képek szereztek a készítőknek és a nézőknek?!
A szentesi pályázatot és kiállítást a fotósok már előre beírják a naptáraikba és reméljük az aktfotó biennále már helyet talált a fénnyel írók és a befogadók 2013-as programjában is!